Як приборкати кипучу енергію і невгамовну допитливість малюка? Як максимально використовувати допитливість дитячого розуму і підштовхнути дитини до пізнання світу? Як сприяти розвитку творчого початку дитини? Як максимально використовувати допитливість дитячого розуму? Ці та інші питання неодмінно постають перед батьками та вихователями. І на допомогу нам приходять досліди або ще кажемо експерименти.
      У повсякденному житті діти часто самі експериментують з різними речовинами, прагнучи дізнатися про щось нове. Вони розбирають іграшки, спостерігають за падаючими у воду предметами (тоне — не тоне) і т. д. 
     У результаті експериментування діти вчаться: виділяти і ставити проблему, яку необхідно вирішити; пропонувати можливі рішення; перевіряти ці можливі рішення, робити висновки згідно з результатами перевірки, робити узагальнення.
    
Тому в нашій групі сформовано куточок експериментування (різні природні матеріали, різноманітні посудини, медичні матеріали тощо). Підібрана пізнавальна література, дидактичні ігри пошуково-дослідницького змісту, картотека дослідів, конспекти занять з пізнавально-дослідницької діяльності. 
       У своїй роботі з дітьми при експериментуванні я використовую різні педагогічні позиції:
— партнерства і співробітництва («Ми зробимо це разом»);
— передачі досвіду («Люди зазвичай це роблять так»);
— звернення за допомогою до дітей («У мене це чомусь не виходить»).

     І я займаю позицію старшого друга, допомагаючи в проведенні досліду, даю пораду або рекомендації, разом з дитиною здійснюємо експериментальні дії, якщо це необхідно. При ознайомленні з новим матеріалом, намагаюсь  здивувати, адже це саме сильне і стійке емоційне відчуття. Те, що здивувало – то запам'яталося. Здивування тягне за собою прагнення дивувати самому. А значить шукати відповіді на питання та шляхи вдосконалення. 
      Ось головні правила, яких необхідно дотримуватися під час експериментування: 
1. Встановити мету експерименту (для чого ми проводимо дослід) 
2. Підбираємо матеріали (список всього необхідного для проведення досліду) 
3. Обговорюємо процес (поетапні інструкції з проведення експерименту) 
4. Підведення підсумку (точний опис очікуваного результату) 
5. Пояснення чому? Доступними для дитини словами. 

foto1971foto1973foto1996foto1970foto2000