Праця дітей дошкільного віку є найважливішим засобом виховання. Під час праці формується особистість дитини, складаються колективні доброзичливі  взаємовідносини.
     Працьовитість і здатність до праці не дається від природи, але виховується з раннього дитинства. Праця має бути творчою, бо саме творча праця, робить людину духовно багате.
У праці формуються такі якості особистості, як відповідальність, працьовитість, дисциплінованість, самостійність та ініціатива.

       Виконання певних посильних трудових обов'язків сприяє вихованню у дитини почуття відповідальності, доброзичливості, чуйності. Для формування всіх цих якостей в сім'ї є найсприятливіші умови. Тут всі справи і турботи загальні. Спільна з батьками або іншими членами сім'ї праця спонукає дитину допомагати один одному, робити щось корисне для всіх членів родини . Таким чином, у неї закладаються основи моральних якостей, необхідних для життя в суспільстві.

       У сім'ї діти постійно бачать, що батьки роблять: готують їжу, прибирають квартиру, перуть білизну, шиють. Спостереження за тим, як виконують дорослі ці повсякденні справи, поступово допомагає дитині зрозуміти їх значимість і ставлення батьків до праці: мама прийшла з роботи втомлена, але повинна готувати вечерю для всіх, тато йде в магазин за продуктами. Слід пам'ятати, що дитячі спостереження можуть мати споглядальний характер. Щоб приклад членів сім'ї став для дитини керівництвом до дії, дорослі можуть супроводжувати свою роботу поясненнями. Це зазвичай привертає до себе увагу дітей, вони задають питання, намагаються допомогти батькам. Так поступово дитини привертають до спільного з дорослими праці.
      Необхідно пам'ятати  батькам і про важливість ознайомлення дитини з їх працею на виробництві (що вони роблять  яку користь приносять людям); наприклад, мама — лікар, вона лікує хворих; тато — педагог, він навчає дітей.
      В процесі працею дорослі  дитини виховують повагу до праці всіх людей.
      Гуляючи з дитиною, потрібно навчити його кидати сміття тільки в урну, крім того, звернути увагу на те, як чисто прибрані  вулиці. Малюкові буде цікаво дізнатися, що за чистотою вулиць стежить двірник. Чиста вулиця результат його праці. Двірник встає раніше за всіх і, коли діти йдуть  у дитячий сад, він вже закінчує свою роботу. Купуючи хліб можна розповісти, що  працівники  хлібзаводу працювали всю ніч, а водій вантажівки встиг привезти його в магазин, хліб вантажили вантажники, а продавці склали його на полиці в торговому залі. Розширити уявлення дитини про працю дорослих допоможуть твори художньої літератури, ілюстрації, картини.
    В сім'ї дитину варто залучати до повсякденної участі у побутовій  праці.
Інтерес дітей до праці значно підвищується, якщо його користь очевидна для оточуючих.
    Доручення, що даються дітям повинні бути цікавими та привабливими за формою виконання. Якщо ж вони будуються лише на розпорядженнях: «Подай!», « Потримай! «, « Піднеси! «, то це відбиває у дитини бажання трудитися. Тому дорослий, скажімо, звертаючись з проханням до дитини не тільки просить принести який-небудь інструмент, але і вчить дитину, як ним користуватися.
       Доручаючи дітям ту чи іншу справу, дорослі повинні враховувати його вікові можливості. Якщо посильні завдання, то малюк виконує їх з цікавістю.

        Праця дітей сім'ї; організована дорослими, зближує їх з дитиною, сприяє впливу дорослого на інтереси і потреби малюка. Особливо цінно, якщо батьки створять в процесі роботи у дітей прагнення до корисної для сім'ї діяльності: зробити щось для молодшого брата, подарунок мамі, товаришу і т.д.
      Внаслідок колективної праці дитина одержує навики роботи, спілкування, співробітництва, що покращує адаптацію дитини в суспільстві.

20170130_10391520170130_10384620170130_10404920170130_103929