Рекомендації для музичних керівників до проведення музично-театралізованих свят для дітей раннього та дошкільного віку відповідно до програми  виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»

Однією із складових художньо-естетичного розвитку дитини є музична і театралізована діяльність. Залучення дітей раннього і дошкільного віку до скарбниці вітчизняного і світового музичного мистецтва в умовах ДНЗ необхідно здійснювати у різноманітних формах організації музичної діяльності. Освітня лінія «Дитина у світі культури» Базового компонента дошкільної освіти передбачає результати освітньої роботи з дітьми у змісті музичної освіти, а це —  творча співпраця дорослих і дітей заради спільного успіху в музично-театралізованих розвагах і святах. 

У Програмі виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина» рекомендовано організовувати і влаштовувати з дітьми музично-театралізовані свята всупереч святковим ранкам (це застаріла звичка називати свято у дитячому садку «ранок» або «святковий ранок»). Адже «ранок» здебільшого формальна назва, тому що вказує лише на час проведення будь-чого. Натомість слово «свято» наголошує на піднесеному стані душі як домінуючому настрої, що створюється і зберігається у дитини впродовж дня. Кульмінацією дня в садочку стає музично-театралізоване свято, яке являє собою спільне музично-пластично-театралізоване дійство дітей і дорослих та організовується заради них самих і близьких для дитини гостей – своїх рідних (методичні рекомендації до даної програми, стор. 354).    

      У всіх дошкільних групах автори програми рекомендують відзначати «Свято музики» (в деяких групах молодшого віку це може бути розвага) і свята, пов’язані з порами року (у кожній віковій групі назва свята відповідно вікові дітей) – осіннє «Свято врожаю», зимове (Новорічне), «Свято весни» і «Мамин день» поєднати в одне – «Свято весни, мами й усіх жінок», День матері (музично-театралізоване свято чи тематичне заняття).

У випускній до школи групі програмою рекомендовано проводити підсумкове заняття «Прощання з дитячим садком»,  у методичних рекомендаціях до програми запропоновано випуск до школи святкувати урочисто і водночас з гумором – «Випускний дзвоник» або «Стежка до школи» чи «Дитсадочку, прощавай – любо школо, зустрічай!» тощо (метод.реком.стор.356, 358).

За методичними рекомендаціями провідного фахівця у галузі музичного розвитку і виховання дітей у дошкільних закладах Ветлугіної Н.О. свята в дитячому садку є важливою ланкою педагогічного процесу. Тема прощання з дитячим садком і зустрічі зі школою відображається в святі для випускної групи. Яскраве художнє оформлення залу створює урочистість, парадність і одразу викликає в дітей, які зайшли в зал, піднесений настрій.

    Під час музичних свят неодмінно треба  зберігати невимушеність, безпосередність особистих проявів дітей та водночас підтримувати виразність виконання, будь-яких музичних дій. Бажано, щоб спільне переживання  святкової події було радісним і пізнавальним для дітей, давало відчуття власної успішності та вмілості кожній дитині, морально підносило її в прагненні зробити своїм виступом приємне іншим, подарувати красу, порадувати один одного, підтримати; виховувало б у малят почуття відповідальності за гуртову справу, збагачувало й урізноманітнювало б художньо-естетичні враження і переживання дошкільників.