Образотворча діяльність

Освітні завдання:
— розвивати у дітей естетичне сприйняття, вміння помічати красиве у навколишньому середовищі, закладати основи художнього смаку. Виховувати звичку вносити елементи краси в побут, природу, стосунки з однолітками, дорослими;
— знайомити дітей з різними видами та жанрами образотворчого мистецтва: живописом (пейзаж, портрет, натюрморт, казковий, побутовий, анімалістичний), графікою, скульптурою та декоративно-прикладним мистецтвом. Розвивати здатність сприймати мистецькі твори, виявляти емоційне ставлення до зображеного;
— розвивати здібності до образотворчої діяльності (почуття кольору, форми, композиції);
— вчити використовувати колір, форму, лінії, штрихи, пропорції, композицію, різні матеріали (олівці, фарби, фломастери, воскові олівці, свічки, природний матеріал, глину, пластилін, тісто, папір, картон) та нетрадиційні техніки (штампування, малювання пальчиком, долоньками, крапками, фактурного малювання, обривання об’ємної аплікації, орігамі та ін.) як засоби створення виразного художнього образу;
— вчити створювати складні художні образи, багатофігурні сюжетні композиції, розміщуючи предмети ближче та далі, самостійно знаходити прийоми зображення при інтеграції різних видів образотворчої діяльності;
— сприяти самостійному оволодінню дітьми технічними навичками, умінню добирати художні засоби в залежності від характеру образу, що створюється, та для здійснення свого задуму;
— спонукати дітей до експериментування з фарбами, різними художніми матеріалами;
— створити розвивальне середовище для самостійної художньої діяльності, що забезпечує самовираження дитини у мистецтві;
— спонукати до творчості, використовуючи ігрові методи та прийоми (ігрові ситуації, розповіді-малювання з елементами казки, ігри-забави, ігри-етюди, ігри-перевтілювання).

Орієнтовний перелік творів мистецтва:

К.Білокур, Е.Волобуєв, С.Шишко, О.Шовкуненко – осінні натюрморти;
М.Божій: «Думи мої, думи», «Осінь», «Дівчина з апельсином»;
Ф.Кричевський: «Три покоління», «Хлопчик з пташкою» «Дівчата»;
П.Левченко: «Село взимку», «За читанням листа», «В садочку», «Вітрячок»;
А.Монастирський: «Дорога», «Діти на леваді», «Цікава книжка»;

М.Пимоненко: «Ярмарок», «Портрет сина художника», «Дівчинка, яка пасе гусей»;
Г. Собачко, М. Приймаченко – чарівні птахи і звірі;
Т. Яблонська: «Застудилася», «У парку»;
І. Айвазовський: «Схід сонця у Феодосії», «Морський берег», «Штиль на морі», «Дев’ятий вал», «Буря на Чорному морі», «Весілля в Україні», «Взяття Севастополю»;
В. Васнецов: «Альонушка», «Царівна-Жаба», «Іван Царевич та Сірий Вовк», «Три богатирі», «Килим-літак»;
І. Грабар: «Лютнева глазур»;
І. Шишкін: «Ранок у сосновому лісі», «Сосновий бір», «Ліс», «Зима», «На півночі дикій»;
П. Кончаловський: «Бузок»;
К. Петров-Водкін: «Вранішній натюрморт»;
А. Куїнджі: «Осінь», «Березовий гай», «Вечір на Україні», «Місячна ніч на Дніпрі», «Дніпро вранці»
І.Левітан: «Золота осінь», «Березовий гай», «Березень», «Жовтень», «Весною в лісі»;
В. Полєнов: «У парку», «Ранній сніг», «Золота осінь»;
О. Саврасов: «Граки прилетіли»;
В. Серов: «Дівчинка з персиками».

Твори ужиткового мистецтва, його об’єкти:
      іграшки — опішнянська, косовська, димківська:
      з дерева – яворівські, богородська;
     авторські іграшки; іграшки з природного матеріалу;
     вироби з кераміки, килимарства, лозоплетіння, орігамі, бісероплетіння.

Орієнтовні теми
з малювання:
      предметне: «Овочевий кошик», «Моя домашня тваринка», «Осінній натюрморт», «Тварини лісу», «Веселий клоун», «Фабрика Дідуся Мороза», «Сніжинки», «Автопортрет», «Портрет моєї мами», «Тварини зоопарку», «Транспорт», «Птахи», «Казкові герої», «Весняні квіти», тощо.
      сюжетне: «Осінній парк», «Збір урожаю», «Барви осені», «Прощання з чарівницею осінню», «Ой прийшла до нас зима», «Новорічне свято у садку», «Зимовий день», «В зимовому лісі», «Зимове місто», «Весна, весна — весняночка», «Котики — воркотики біля води», «Подорож в Космос», «Лісова школа», «У цирку», «Моя родина», тощо.
      декоративне: «Фантастичні птахи», «Незвичайні рибки», «Українська вишиванка», «Опішнянський посуд», «Казкові тварини», «Петриківські букети », «Тканий килимок», «Бабусина скриня», тощо.

з аплікації:
«Калинове намисто», «Лісовий пейзаж», «Ніч у селі», « Зваримо борщ », «Фрукти на тарілці», «Грибна поляна», «Горщик для каші», «Місячна зимова ніч», «Лисичка-сестричка», «Ялинкові іграшки», «Сімейка сніговиків», «Весняний букет», тощо; «Дід Мороз і Снігуронька», «Новорічна ялинка», «Ажурні сніжинки», «Їжачок-хитрячок», «Букет пролісків», «Скатертина-самобранка», «Веселі гномики», «Закладка для книжки», «В морському царстві», тощо;

з ліплення:
       з глини, пластиліну, пластику, солоного тіста: «Дари осені», «Їжачок шукає запаси», «Ми — гончарі», «Лисичка — сестричка», «Пташка — свистулька», «Казковий птах», «Прикраси на ялинку», «Дід Мороз несе мішок», «Стоїть півник на току», «Чарівна ваза», «Івасик –Телесик на гусеняті», « Вовчок-сірий бочок» та інші;

з конструювання:
      з паперу: «Осіннє дерево», «Їжачок несе яблучка», «Закладинка для книги»,
«Книжка — складанка для малюків», «Атрибути для сюжетно-рольових ігор»,
«Сніжинки», «Човник», «Букет для мами», «Тварини» (орігамі);
       з природного та покидькового матеріалу: «Троянди ( з кленового листя)», «Їжачок», «Казкова тваринка», «Чудернацький птах», «Солом'яний бичок» , «Намисто для мами», «Букет квітів ( з крилаток ясеня, іншого матеріалу)», «Вантажна машина» (сірникові коробки), «Віночок з кульбаб», «Веселі чоловічки» (жолуді).

 

Поради батькам:

— ознайомлюйте дітей з різними видами мистецтва шляхом споглядання картин в музеях образотворчого мистецтва, перегляду репродукцій в комп’ютерному режимі, журналах, книгах, відвідування різноманітних виставок;
— вправляйте у визначенні жанру живопису : пейзаж, натюрморт, портрет, казковий, побутовий, анімалістичний;
— надавайте можливість самостійно зображувати предмети, тварин, дерева, транспорт, людей, та інше,
— підтримуйте бажання малювати, ліпити, аплікувати, конструювати, передавати свої враження в зображеннях;
— виважено ставтесь до вибору матеріалів зображення, спонукайте до основ рукоділля: вишивання, шиття, бісероплетіння;
— заохочуйте творчість дитини, підтримуйте її ініціативу;