Підготовка руки дитини до письма передбачає розвиток п'ясті руки й дрібних м'язів пальців (за А.Богуш) : 
— координація рухів руки, пальців, очей, передпліччя;
— розвиток окоміру (вміння визначити центр, середину, підпорядкувати рухи руки,  очей, контролю свідомості);
— розвиток просторових уявлень (зліва, справа, внизу, над- під лінією, між лініями);
33ae5adbf05057784a8c8196aeb93c56
— вміння проводити протягом 0,5хв  безвідривні лінії олівцем на папері, в зошиті.          

      Якщо прослiдкувати за успiхами таких дiтей iз предметiв образотворчого мистецтва, трудового навчання, фiзичного виховання, то помiтимо, що i тут спостерiгаються невдачi. Цi дiти погано володiють ножицями, неохайно вирiзують, розфарбовування завжди виходить за контури малюнка, вони не вмiють влучити м’ячем у цiль, слабо стрибають у висоту, довжину, не вмiють стрибати на скакалцi. Рухи їхнi нескоординованi.
   Щоб це все подолати, потрiбнi спецiальнi вправи для розвитку пальців моторики руки, м’язiв пальців.

  Ігри і вправи для розвитку моторики руки               

 1.     Ліплення з глини і пластиліну, солоного тіста, снігу, мокрого піску.

2.     Малювання або розфарбовування картинок.

 3.     Виготовлення виробів з паперу.

4.     Виготовлення виробів з природного матеріалу.

5.     Конструювання.

 6.     Застібання і розстібання ґудзиків, кнопок, гачків.

7.    Зав'язування і розв'язування стрічок, шнурків, вузликів на мотузку.

8.     Загвинчування і розгвинчування кришок банок, пляшечок і т. д.

9.    Нетрадиційні техніки малювання, аплікації.

 10.    Нанизування намистинок і ґудзиків.

11.     Плетіння кісок з ниток, вінків з квітів.

12.     Усі види ручної творчості.

13.    Перебирання круп, викладання з них мозаїк. 

14.     Тіньовий театр, самостійне створення героїв казок.