Батьки часто недооцінюють роль малювання в дошкільному віці. Їм здається, що діти не так відтворюють оточуючий світ, що оці забави, оці «кляки-маляки» самі по собі не несуть розвиваючого ефекту для дитини. Такий підхід до дитячої творчості далекий від істини. Тому завдання педагогів – донести до батьків істину, що навчити дитину зображувати – це значить зробити корисну справу для своєї дитини.

Розвиваються дрібна моторика, дитина вчиться активно показувати в своїх перших дитячих роботах своє відношення до предметів і явищ, свій настрій. По добору фарб психологи визначають душевну рівновагу дошкільника. Наприклад, якщо дитина малює з перевагою чорних, сірих, коричневих фарб – це означає, що дитині сумно, вона у розладі з самим собою чи близькими. Або навпаки, свою радість дошкільник, як правило, зображує з допомогою жовтої, оранжевої, червоної фарб.

Для розвитку творчої особистості дитини необхідно створити певні умови. Вже з двох років у дитини повинен бути куточок творчості, який допоміг би їй, якомога раніше взяти в руки олівці і фарби.

Що ж порекомендувати батькам в куточку творчості для дітей з 3 до 7 років?

1. Мольберт або просто столик, можна з відкидною дощечкою.

2. Акварельні фарби, гуаш, олівці, фломастери, крейда, воскові свічі, вату, пензлики різних розмірів, кусочки поролону, дитячі ножиці з тупими кінцями, тканина, природний матеріал, бархатний папір, копіювальний папір, залишки шерстяних ниток, клей, папір білий, кольоровий.

Потрібно навчити дітей правильно і розумно користуватися всім цим матеріалом.

ТВВЗ (теорія вирішення винахідницьких завдань) пропонує більш різноманітні і прості способи навчання дітей зображувати, творити.

Які ж методичні прийоми ТВВЗ? Це:

— кляксографія,

— малювання удвох на довгій смужці паперу,

— малювання з секретом у три пари рук,

— малювання самого себе, або малювання з натури улюблених іграшок,

— крапковий малюнок,

— поролоновий малюнок,

— малювання крейдою,

— загадковий малюнок,

— малювання через копіювальний папір,

— метод пальцевого живопису,

— метод монотипії,

— малювання по мокрому паперу,

— колаж (аплікація + малювання),

— об’ємна аплікація, ліплення,

— витинанки,            

— малювання з допомогою відкриток.

Образотворча діяльність дошкільників – це художня діяльність, що сприяє формуванню здібностей і творчому відтворенню враження від навколишньої дійсності в графічній і пластичній формі.