З культурно-гiгiєнiчних навичок
- самостiйно та акуратно їсти,тримаючи ложку в правiй руцi; поївши,користуватися серветкою та дякувати;виходячи iз-за столу,тихо рухати стiлець;
- закачувати рукава пiд час умивання, мити руки з милом та вмиватися, не розбризкуючи воду; насухо витирати руки та обличчя iндивiдуальним рушником;
- коли потрiбно користуватися носовичком; самостiйно одягатися та роздягатися в певнiй послiдовностi,складати свої речi,бути охайними, помiчати забруднення та просити дорослого усунути його;
- вiтатися та казати ввiчливi слова.
«Зростаємо дужими»
- ходити зграйкою за вихователем прямо у заданому напрямку, в рiзних напрямках, у колонi один за одним,мiж предметами, парами по колу, тримаючись за руки,приставним кроком уперед, у сторонни;
- виконувати iмiтацiйнi види ходьби (як курочка, ведмедик, конячка), чергувати ходьбу з бiгом; бiгати зграйкою за вихователем, бiгати за вихователем i вiд нього, до предметiв, у рiзних напрямках, не наштовхуючись один на одного, наздоганяти предмети, що котяться;
- пiдстрибувати на мiсцiна обох ногах, пересуваючись уперед,
- перестрибувати через лiнiю,мотузку,палицю, що лежить на пiдлозi, через двi паралельнi лiнiї, вiдстань мiж якими 15 – 30 см;
- стрибати в довжину з мiсця якомога далi, вiдштовхуючись обома руками;
- зiстрибувати з предметiв (куб,лава), заввишки 10 – 15см.;
- скочувати м’яч, кульку з горки; котити м’яч двома iоднiєю рукою до вихователя з положення сидячи та стоячи; котити м’яч один одному з вiдстанi 1 – 1,5м;
- прокочувати м’яч на вiдстань до 1м пiд дугою, по дорiжцi, покладенiй на пiдлогу;
- збивати м’ячем предмети (кубики,кеглi); кидати м’яч уперед обома руками знизу, вiд грудей, iз-за голови; кидати вихователю м’яч з вiдстанiдо 1м та намагатися його впiймати;
- кидати маленький м’яч у вертикальну цiль, що знаходиться на рiвнi очей дитини, з вiдстанi 1 – 1,5м
- пролiзати в обруч та довiльним способом перелiзати через лаву, колоду; лазити по похилiй дошцi, гiмнастичнiй стiнцi висотою 1,5 м та спускатися вниз зручним для дитини способом; ходити по прямiй дорiжцi( ширина 20 – 30 см, довжина 3 – 4 м); по дошцi, що лежить на пiдлозi; ребристiй дошцi; похилiй дошцi завширшки 25см, пiднiматись на куб, лаву, стояти на них, зберiгаючи рiвновагу.
З розвитку мовлення : «Мова рiдна,слово рiдне»
- вмiти впiзнавати i називати предмети,явища,дiї, зображенi на малюнках;
- спiввiдносити почуте слово з реальними або зображеними предметами;
- висловлюватися використовуючи iменники, дiєслова, прикметники, прислiв’я,
- лексичне значення яких пов’язане з самообслуговуванням, прийомом їжi, iгровими дiями дiтей, якi називають стани, величини, властивостi, якостi, ознаки предметiв;
- розумiти i вживати узагальнювальнi cлова (люди,посуд,iграшки,одяг ,їжа,тварини, рослини тощо);
- видiляти i називати частини цілого (частини тiла людини, тварин, птахiв);
- використовувати мовнi порiвняння, образнiвирази( зайчик – побiгайчик,лисичка – сестричка).
«У країнi граматики»
- будувати речення, рiзнi за iнтонацiєю (розповиднi,питальнi, окличнi) та за складнiстю( простi, складнi);
- узгоджувати iменнi частини мови в родi, числi,вiдмiнку;
- вживати кличну форму iменникiв (мамо,бабусю,Оксанко); утворювати слова з рiзними суфiксами: -очк-,-ечк-,-ичк-,-ок-,-ик-та iнш ; правильно вживати слова iз змiнами наголосу; iменники, у яких вiдбувається чергування голосних або приголосних в основi( нога – нозi);дiєслова iз змiнами голосних i приголосних в основi ( носити – ношу);
- використовувати рiзнi вiдмiнковi форми;
- узгоджувати iменники зi словами багато,мало;
- розумiти мовлення дорослого до всiх у процесi спостереження за предметами, явищами, при розгляданнi iграшок, малюнкiв – розумiти i впiзнавати дiїi сюжети, зображенi на них;
- використовувати диалогiчне мовлення; вiдповiдати на запитання про те, що сприймається щойно i що бачили ранiше;
- ввiчливо звертатися до оточуючих з проханням, вiтатися, прощатися, дякувати;
- розмовляти фразами з 3-5 слiв.
- Слухати i розумiти змiст вiршiв, забавлянок, казок; вiдповiдати на запитання за змiстом художнього твору; промовляти за дорослим окремi фрази, римiвки, повтори, звуконаслiдування, що трапляються у казках, вiршах, пiсеньках тощо;
- усвiдомлювати вчинки та дiї героїв художнiх творiв, емоцiйно вiдгукуватись на їх поведiнку у формi спiвчуття, спiвпереживання, схвалення, засудження;
- розiгрувати змiст знайомих забавлянок, пiсеньок, вiршикiв, колискових, казок;
- дбайливо ставитись до книжки.
«Дитина у довкiллi»
- Уявляти і розумiти, що в дитячому садку на них чекає багато iнших дiтей, вихователь; є рiзнi iграшки, забавки;
- знати про призначення окремих примiщень та правила поведiнки у дитячому закладi; бережливо поводитися зiгровим матерiалом;
- мати уявлення про сiм’ю, про склад сiм’ї, прiзвище самої дитини, iмена батькiв та iнших членiв родини; шановливо ставитись до старших;
- мати уявлення про меблi, побутовi речi та їх призначення;
- розпiзнавати i називати харчовi продукти у головних стравах, якi вона вживає, визначати холодне чи гаряче, солодке чи кисле;
- визначати та називати одяг, взуття; впiзнавати свої речi, чоловiчi речi, жiночi iдитячi;
- мати уявлення про побутовi прилади i пристрої, дiї яких вiдбуваються вдома та в дитячому закладi (нiж, ножицi, голка, електропраска, електрочайник, ел.м’ясорубка, холодильник;
- про небезпеку механiчного та електричного травмування, про небезпеку вiд вогню.
«Граючись зростаємо»
- спiлкуватися з дорослим у процесi гри; виявляти враження, набутi у родинному колi, дитячому садку; за допомогою ляльки,ведмедика,собачки,зайчика, машин,посуду, меблiв тощо, за готовим сюжетом вiдтворювати реальнiдiї одного персонажа з предметами у сюжетних ситуацiях (миття посуду, купання ляльки тощо);
- використовувати рiзнi предмети-замiнники, надаючи їмiгрового значення (паличка-виделка,кулька-помiдор);
- впроваджувати в процес сюжетно-рольових iгор сюжети разом з вихователем (вимити ляльцi руки, витерти рушником, посадити її за стiл, погодувати);
- взаємодiяти з однолiтками; володiти вiдповiднимиiгровими умiннями;
- грати самостiйно з будiвельним матерiалом iконструктором, створювати нескладнi будiвлi; використовувати будiвлi у подальших iграх; ставити мету конструктивно-будiвельної гри і дотримуватись її у процесi iгрової дiяльностi; добирати необхiдний матерiалiз запропонованого;
- помiчати помилки i шукати можливiсть їх усунути;
- розрiзняти властивостi природних матерiалiв та їх трансформацiйнi можливостi.
«Вiконечко у природу»
- Мати уявлення про природнi умови; розрiзняти i називати 4 стани погоди (свiтить сонце, дме вiтер, хмари закривають сонце, йде дощ/снiг);
- про об’єкт природного довкiлля: воду, землю, пiсок, глину; називати їх характернi ознаки та властивостi: вода( тепла, холодна, брудна, чиста, капає, хлюпає, тече); земля (суха, мокра, тверда, пухка, брудна, бруднить руки, одяг, посуд, взуття);
- розрiзняти i називати об’єкти природного довкiлля та їх властивостi : пiсок- сухий (мокрий ), вода- холодна (гаряча);
- розумiти елементарнi залежностi мiж станом погоди iповедiнкою тварин, людей, сонечка; помiчати i називати характернi для природного довкiлля рослини- дерева,кущi, трави, їх яскравi стани в рiзнy сезони; розрiзняти iназиватирослини за їх характерними особливостями: за кольором стовбурiв, за формою листя, крони, розмiром листя;
- називати 2-3 декоративних рослини ( жоржина, айстра,кульбаба); травянисту рослину, ї ї будову; овочi та фрукти закольором, величиною, поверхнею, смаком;
- правильно використовувати слова: дерево, кущ, трава,квiтка, листок;
- знати назви кiлькох овочiв i фруктiв, називати їх ознаки; що потрiбно для їх росту; виконувати посильну роботу щодо догляду за рослинами;
- сприймати тварин як живих iстот; розрiзняти i називати свiйських та диких тварин, їх характернiзовнiшнi ознаки, рухи, поведiнку в довкiллi; називати основнi частини тiла тварин,ознаки зовнiшнього вигляду, називати потомство свiйських тварин; мати уявлення, що тварин треба доглядати, годувати, поїти, утримувати в чистотi, добре до них ставитися.
«Математична скарбничка»
- Вiдрiзняти предмети один вiд одного за величиною; розумiти та використовувати у мовленнi слова: «великий», «маленький», «такий», «не такий», а також опредметнинi слова-назви форми, величини тощо( кулька-це «сонечко», «м’ячик», «цукерка»);
- орiєнтуватися в просторi: розрiзняти розташування предметiв вiдносно свого тiла (на, під, в); напрямок руху стосовно до себе (до мене, від мене);
- розрiзняти i називати частини доби( день, нiч); багато предметiв, мало предметiв, один предмет(2,3);порiвнювати i удосконалювати предмети за величиною,кiлькiстю, формою.
«Чарiвнi фарби i талановитi пальчики»
- Сприймати, впiзнавати та називати доступнi за змiстом iкольоровим вирiшенням
- зображення на картинках, ілюстрацiях; бачити образне вирiшення iграшок;
- впiзнавати предмети в довiдьно намальованих формах; сприймати засоби художньої виразностi: лiнiї, форми, кольору, композицiї (лiнiї рiвнi,прямi – добре, хвилястi- лагiднi, ламанi – сердитi тощо);
- правильно тримати олiвець, пензлик; акуратно набирати фарби; малювати елементарними способами зображення на паперi, використовуючи лiнiї, плями, крапки, мазки, їх поєднання при зображеннi прямокутнихi округлих форм;
- володiти елементарними способами лiплення (скочувати, розкочувати, витягати, розплющувати, вiдривати, з’єднувати, проробляти деталi пальчиком або стекою); вiдтворювати образи навколишнього та форму предметiв.
«Будуємо, майструємо, творимо»
- Знаходити i правильно називати основнiформи будiвельного матерiалу (кубик, цеглина, пластина);розташовувати цеглини по горизонталi, щiльно прикладати їх одна до одної;
- розрiзняти просторовi ознаки – довжину, ширину; ставити цеглинки на вузьку коротку та вузьку довгу гранi,щiльно приставляти цеглинки одна до одної або розташовувати на певнiй вiдстанi; робити перекриття; накладати, викладати, прикладати, ставити, приставляти,замикати простiр; об’єднувати в будiвлi рiзнiформи будiвельного матерiалу; грати зi своїми спорудами,використовувати вiдповiднi iграшки
«Очка бачать, вушка чують»
- розрiзняти кольори спектра: червоний, оранжевий,жовтий, зелений, синiй, фiолетовий, бiлий, чорний – називати 4-5 кольорiв;
- групувати предмети за кольором: подiбними, вiдмiнними; спочатку в однорiдних предметах, згодом- у рiзнорiдних; визначати сенсорнi якостi предметiв в умовах елементарної продуктивної дiяльностi з використанням мозаїки (червона мозаїка – ягiдки, жовтi – курчата, зеленi– ялинки);
- розрiзняти iназивати форму предметiв: круг, овал,квадрат, прямокутник, трикутник;
- групувати предмети за величиною, формою, кольором; визначати однаковi предмети: накладати фiгуру на контур iншоЇ, подiбноЇ фiгури,яка є на зразку.