Історія Закладу

          Історія закладу починається з 1937 р., коли у будинку (колишня дача пана Асмолова) на розі вулиць Металургів та Ремісничій поселився дитячий садок .
          В роки ВВв він був евакуйований до м. Черток (Казахстан), по закінченню війни повернувся до м. Сум  на вул. Ремісничу, де проіснував до вересня 1991 р.
          Після повернення в дитячому садку перебувало 4 дошкільні групи. По проєкту кожне групове приміщення мало окрему спальню, ігрову кімнату та відкриту веранду для літнього сну дітей на свіжому повітрі. У дитячому садку функціонувала музична зала та відокремлений від приміщення харчоблок. Особливо привабливою була територія дитячого садка, яка мала відкритий басейн з фонтаном та скульптурними композиціями, павільйони з безліччю дерев’яних ігрових МАФ, чудовий спортивний майданчик з дерев’яними конструкціями, великий літній павільйон з душовими кабінками, живий куточок зі свійськими тваринами.

         

 

 

В 60-ті роки літні веранди дитячого садка були перебудовані під групові приміщення з метою забезпечення потреб населення в дошкільних закладах. В групах на той час було по 40-50 дітей.

     

 

    

 

У вересні 1991 року діти та персонал переїхали в новобудову, яка з’явилася в районі мальовничої річки Стрілки, що є притокою красеня – Псла. Побудували його і гостинно відчинили двері для малечі славетні фрунзенці. Це справжній казковий палац на вулиці Холодногірській, буд. 47 з готичними вікнами, дивовижними переходами та лабіринтами, клумбами-терасами.

 

За роки існування дитячий садок № 9 не лише не втратив свого авторитету, а й примножив його в очах жителів міста, області, держави. Докорінна перебудова змісту та структури системи освіти сприяла розвитку нових типів закладів освіти. Тож невипадково, саме на базі дошкільного закладу № 9 «Веснянка» в 1993 році був створений навчальний заклад «Початкова школа – дошкільний навчальний заклад № 9 «Веснянка» естетичного профілю. Це була революція в організації дошкільних закладів, яка дала можливість безстресово пройти дітям найвідповідальніший віковій рубіж – вступ до школи, і практично втілити в життя принцип наступності між початковою школою та дитячим садком. 

 

 

 

3 19 травня 2021 року заклад працює як Сумська початкова школа №32 Сумської міської ради, яка об'єднує дошкільний і шкільний підрозділи.

          Для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку в СПШ №32 СМР працюють: спортивна зала, басейн, спортивний майданчик з сучасним обладнанням, мале футбольне поле, музична зала, кабінет інформатики, кабінет іноземної мови, кабінет психологічного розвантаження, ресурсна кімната, сучасний медичний комплекс, який складається з медичного кабінету, ізоляторів, маніпуляційного кабінету.

Керівниками закладу були:       

Варвара Олександрівна Чиркіна (1937 – 1963 рр. ),      

Валентина Василівна Федорченко (1963 – 1986 рр.),   

Лідія Олексіївна Горденко (1986-2017 рр.).

З жовтня 2017 р. і по сьогодення керівником закладу є Людмила Миколаївна Москаленко.

Основні принципи діяльності закладу:

      - демократизація (співробітництво, партнерство, взаємоповага, взаємодопомога, колегіальність у прийнятті управлінських рішень);
      - гуманізація (гармонізація стосунків між усіма учасниками освітнього процесу, створення сприятливих умов для творчої самореалізації усіх суб’єктів освітнього процесу);
      - особистісно зорієнтований підхід (розуміння свободи вибору людини в обранні шляхів до самореалізації, створення умов для досягнення особистісного зросту);
      - модернізація (використання і розвиток теорії та практики управління соціально-педагогічними системами інформаційно-комунікативних технологій, перехід до нових управлінських технологій);
     - диференціація і мобільність (створення умов для багатопрофільного, варіативного навчання, орієнтації на індивідуальні особливості, інтереси і потреби учнів);
      - забезпечення практичної спрямованості освіти (вирішення питання якості й доступності освіти);
      - варіативність (забезпечення можливості широкого вибору змісту, форм, засобів навчання та виховання, альтернативність у задоволенні духовних запитів особистості її інтелектуальних та пізнавальних можливостей та інтересів);
      - перспективність (забезпечення випередження у змісті навчання відповідно до сучасних потреб суспільної практики).

Основними завданнями закладу освіти є:

      - різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення інтересів і потреб;
       - збереження і зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я здобувачів освіти; виховання національно свідомої, вільної, демократичної, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях;
      - формування у здобувачів освіти бажання і уміння вчитися, виховання потреби і здатності до навчання упродовж усього життя, вироблення умінь практичного і творчого застосування здобутих знань;
      - становлення в учнів та вихованців цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентностей на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво, оволодіння засобами пізнавальної і практичної діяльності;
      - виховання школяра і вихованця закладу дошкільної освіти як людини моральної, відповідальної, людини культури з розвиненим естетичним і етичним ставленням до навколишнього світу і самої себе.

       

 

  На високому професійному рівні проводять фізичне виховання в закладі інструктори з фізичної культури Демченко Наталія Іванівна.  В роботі з дошкільнятами педагог використовує методику М. Єфименко, елементи методики О. Оксьонової, які опанували під час проведення обласних семінарів.

 

 

З великою гордістю згадуємо 2007 рік, коли заклад став переможцем Всеукраїнського конкурсу «На кращий стан фізичного виховання». У 2011 році старші дошкільнята вибороли перше місце у міських змаганнях з флорболу серед дошкільних навчальних закладів та НВК міста.

 

 

 

Робота колективу закладу була спрямована на формування здорової інтелектуально-творчої особистості в різних напрямках освітнього процесу. За результатами роботи з даного напряму заклад включено до міської мережі «Школа сприяння здоров’ю» З 2019 року заклад включено до міської мережі «Школа сприяння здоров’ю». 

           Колектив закладу тісно співпрацює з батьківською громадою. Завдяки тісному співробітництву учасників освітнього процесу навколо дітей створюється атмосфера довіри, взаєморозуміння, підтримки. Батьківська громада є активними учасниками освітніх проєктів, спільних розваг, свят, конкурсів, флешмобів, різноманітних інтерактивних форм роботи. 

        Наші вихованці інтелектуально розвинені, комунікативні, вільні у викладі думок. І все це завдяки тому, що у дітей немає жодної безцільної хвилини. Окрім освітньої діяльності діти займаються гуртковою роботою. Для дітей працює гурток хореографії, гурток з флорболу, гурток гри на шумових інструментах "Веселі веснянчата", вокальний гурток "Співаночки", гурток з футболу, гурток з гри у шашки.

           Наш заклад розквітає і буяє різноманітними успіхами і перемогами вихованців, які себе за звичкою лагідно називають «веснянчатами». Серед них– переможці конкурсу ім П.Яцика, обласного природничого конкурсу «Совенятко», всеукраїнського природничого конкурсу  «Колосок», міжнародного математичного  конкурсу «Кенгуру», всеукраїнського конкурсу знавців англійської мови «Гринвіч», всеукраїнського конкурсу «Диво калинове» ім. Д. Білоуса. Веснянчата примножували славу своїх педагогів. У міжнародних конкурсах «Родина 1994» та «Природа і ми» (1998 рік), які організував Союз Українок Америки, вони завоювали призові місця, отримували премії та дипломи. Заклад був нагороджений Дипломом за екологічне та патріотичне виховання громадян України. За останні роки вихованці нашого закладу поповнили скарбницю досягнень участю у наступних конкурсах, фестивалях, проєктах, а саме: Всеукраїнські дистанційні олімпіади "Всеосвіта", Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка «Охорона праці очима дітей», Міський освітній проєкт «Рішення в стилі ЕКО», Всеукраїнський флешмоб "Зроби фото с хусткою", Всеукраїнський фестиваль-конкурс дитячої та юнацької творчості "Зоряний шанс", міський шкільний проєкт для учнів 2-11 класів "Стань ІТ-шником", відеоконкурс від грандового проекту ЄС «Підвищення енергоефективності в освітніх закладах м. Суми», освітній проєкт «Я Землі своєї паросток зелений».

          Ми пишаємося, що у СПШ № 32 працюють талановиті педагоги, які уміють бачити у дітях неповторну індивідуальність з усім спектром притаманних їм якостей, і на цій основі розробляти стратегію педагогічного впливу. В своїй діяльності вони показують високий рівень освіченості, бездоганну фахову підготовку. Вони неодноразово демонстрували свої професійні здібності перед слухачами курсів СОІППО, колегами міста, області, країни. 

          Влучно про вчителів написала наша випускниця СПШ № 32, пізніше випускниця Олександрівської гімназії Євгенія Мелеховець:

Вони усе на світі знають.

Цей вірш присвячую я їм –

Отим чаклункам чарівним,

Вони дорогу обирають,

Вони – це диво, просто казка.

Нас зігріває їхня ласка.

Хто вони? Ви здогадались?

Мої вчителі – з гордістю признаюсь!