Історія закладу починається з 1937 року, коли у будинку (колишня дача пана Асмолова) на розі вулиць Металургів та Ремісничій поселився дитячий садок .

В роки Великої Вітчизняної війни він був евакуйований до м. Черток (Казахстан), потім знову повернувся до м. Сум, але вже на вул. Ремісничу, і проіснував там до вересня 1991 року.

image07

Після повернення дитячий садок був розрахований на 4 дошкільні групи. По проекту кожне групове приміщення включало в собі окремі спальню, ігрову кімнату та відкриту веранду для літнього сну дітей на свіжому повітрі. Дитячий садок мав музичну залу та відокремлений від приміщення харчоблок. Особливо красивою була територія дитячого садка: тут і відкритий басейн з фонтаном та скульптурними композиціями, і павільйони з великою кількістю дерев’яних ігрових МАФ, і чудовий спортивний майданчик з дерев’яними конструкціями, і великий літній павільйон з душовими кабінками, і живий куточок зі свійськими тваринами.

image05 (1)image03В 60-ті роки літні веранди дитячого садка були перебудовані під групові приміщення з метою забезпечення потреб населення в дошкільних закладах. В групах на той час було по 40-50 дітей.

У вересні 1991 року діти та персонал переїхали в новобудову, яка з’явилася в районі мальовничої річки Стрілки, що є притокою красеня – Псла. Побудували його і гостинно відчинили двері для малечі славетні фрунзенці. Це справжній казковий палац на вулиці Холодногірській, буд. 47 з готичними вікнами, дивовижними переходами та лабіринтами, клумбами-терасами.

image00

 

Упродовж функціонування керували закладом  Варвара Олександрівна Чиркіна (1937 – 1963 рр. ), Валентина Василівна Федорченко (1963 – 1986 рр.).

За роки існування дитячий садок № 9 не лише не втратив свого авторитету, а й примножив його в очах жителів міста, області, держави. Докорінна перебудова змісту та структури системи освіти сприяла розвитку нових типів закладів освіти. Тож невипадково, саме на базі дошкільного закладу № 9 «Веснянка» в 1993 році був створений навчальний заклад «Початкова школа – дошкільний навчальний заклад № 9 «Веснянка» естетичного профілю. Це, звичайно, була революція в організації дошкільних закладів, яка дала можливість безстресово пройти дітям найвідповідальніший віковій рубіж – вступ до школи, і практично втілити в життя принцип наступності між початковою школою та дитячим садком. 3 тих пір під одним дахом дружно і цікаво живуть діти-дошкільнята та учні початкової школи.

Для дітей дошкільного закладу і початкової школи комплексу оснащені: кабінет мистецтв, музична зала-театр, кабінет іноземних мов з лінгафонним обладнанням, кабінет психологічного розвантаження, сучасний медичний комплекс, який складається з медичного кабінету, ізолятора, маніпуляційного кабінету, фізіотерапевтичного кабінету з сучасними обладнанням, кабінет музики, кабінет для індивідуальних занять по навчанню грі на музичних інструментах.

Протягом останнього десятиріччя незмінними залишаються напрямки діяльності колективу закладу, а саме:

• Перехід від традиційного академічного типу навчання та виховання дітей до особистісно-орієнтованого, який передбачає гуманізацію міжособистісних взаємин у педагогічному та дитячому колективах.

• Забезпечення сприятливих умов для благополуччя та особистісного буття дітей, їхньої повноцінної дитячої життєдіяльності, розвитку фізичних, психологічних та соціальних сил.

• Створення таких умов, щоб перебування дитини в комплексі було комфортним, навчання – цікавим, діяльність – активною, спілкування – стимулюючим розвиток.

Основні принципи діяльності комплексу:

• Врахування інтересів і творчих можливостей дітей, здійснення індивідуального та диференційованого підходу до кожної дитини.

• Чітке виконання фізичних, соціокультурних, психологічних, педагогічних параметрів.

• Варіативність програм та методичних технологій.

• Принцип взаємозадоволення результатами освітньої діяльності.

• Загальна орієнтація на неперервність і наступність систем виховання і навчання дітей віком від 2 до 11 років.

• Врахування змістовних ліній Базового компоненту дошкільної освіти та Державного стандарту початкової ланки освіти.

Саме при такій організації освітньо-виховного процесу втілюється в життя ідея розвитку особистості, громадянина вільної, демократичної України.

Важко уявити наш навчальний заклад без спортивної зали та басейну. Приємно бачити як хлюпочуться малюки у воді, перетворюються то у «зірочки», то у «збирачів перлин», то у«дельфінів», то у «русалок», як весело вони занурюються у воду, а навчившись плавати, завзято відстоюють честь своєї групи чи класу в змаганнях та розвагах.

 

SAM_0354

 

Здорові діти — це здорова нація. Сьогодні офіційна медицина стверджує, що здоров'я гартується змалечку. Система з психофізичного розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку «Нехворійко», яка розроблена творчим колективом комплексу, це підтверджує і дає позитивні результати.

      На високому професійному рівні проводять фізичне виховання в закладі інструктори з фізичної культури Демченко Наталія Іванівна та Труш Наталія Олександрівна. В роботі з дошкільнятами перевагу вони надають методиці М. Єфименко, так як були його помічниками при проведенні ним семінару для інструкторів з фізичної культури нашої області. Під час ігор діти не тільки одержують достатнє фізичне навантаження на різні групи м'язів, а й пізнають навколишній світ, бо вони і «трактористи», і «космонавти», і «пожежники», і «прикордонники», а часом: «гусенята, пташенята, мавпенята, левенята, слоненята».

З великою гордістю згадуємо 2007 рік, коли заклад став переможцем Всеукраїнського конкурсу «На кращий стан фізичного виховання». У 2011 році старші дошкільнята вибороли перше місце у міських змаганнях з флорболу серед дошкільних навчальних закладів та НВК міста.

 

 

Изображение 069

 

 

 

Щороку у «Веснянці» проходять спортивні змагання під девізом «Усією родиною на СТАРТ!».Такі старти сприяють покращенню морального клімату в родині, вихованню у дітей почуття колективізму та любові до спорту, змушують вести здоровий спосіб життя.

 

SAM_5582

 

 

       В нашому закладі відбувається становлення не тільки дитячого колективу, а й становлення колективу батьків, з надійними партнерськими стосунками. Педагоги поважають думку батьків, тому вони часті гості на заняттях, уроках, та помічники в проведенні конференцій, днів Відкритих дверей, тижнів сім'ї, екскурсій, свят. Назавжди запам'ятається усім учасникам «Веснянки» родинне свято «Хай живе надія», яке відбулося на сцені Палацу Культури ВАТ «СНВО ім. М.В. Фрунзе»(2000 рік).

 

image06

 

 Свої успіхи адміністрація закладу  не уявляє без підтримки батьківської громади та шефської допомоги ПАТ «СМНВО». Батьки обрали   саме  цей заклад і привели  до    нього  своїх талановитих, успішних дітей. Вони активно допомагають в поповненні навчальної бази та у створенні безпечних умов перебування дітей.  Вони-патріоти цього чудового закладу. Другу, третю дитину  приводять, лише  у «Веснянку». «Веснянка»- це єдина родина! 

Наші вихованці розумово розвинені, комунікативно розкуті, вільні у викладі думок. І все це завдяки тому, що у дітей немає жодної безцільної хвилини. Окрім навчальної діяльності вони відвідують гуртки та студії як на базі нашого закладу (13 гуртків та студій) так і в позашкільних закладах міста.

НВК упродовж десятиліть тісно співпрацює з установами міста :  позашкільними закладами, музеями, театрами, спортивними, музичними школами, дитячою поліклінікою, педагогічним вузом, училищами.

 

 

У народі правду говорять «як корабель назвеш, так він і попливе». Колектив батьків, дітей та працівників дали закладу ім’я  «Веснянка». З того часу він розквітає і буяє різноманітними успіхами і перемогами вихованців, які себе  лагідно  називають «веснянчатами». Серед них– переможці конкурсу ім П.Яцика, обласного природничого «Совенятко». У веснянчат найбільше золотих колосків у  всеукраїнському природничому конкурсі  « Колосок», відмінних, добрих результатів у міжнародному математичному  конкурсі «Кенгуру», золотих срібних нагород у всеукраїнському конкурсі знавців англійської мови «Гринвіч», відзнак у всеукраїнському конкурсі «Диво калинове» ім.. Д. Білоуса. Веснянчата примножують славу своїх педагогів. У міжнародних конкурсах «Родина 1994» та «Природа і ми» (1998 рік), які організував Союз Українок Америки, вони завоювали призові місця, отримали премії та дипломи, а заклад був нагороджений Дипломом за екологічне та патріотичне виховання громадян України. Лише за останні роки учні нашої школи прийняли участь у 13 різноманітних конкурсах: «Кенгуру», «Колосок» м. Львів, «Казковий вечір» м. Київ, «Чорноморські ігри» м. Скадовськ, спортивного бального танцю м. Суми, м. Київ, «Безпеки життєдіяльності» м. Київ.

 

Кожна дитина в нашому закладі різнобічно обдарована. Саме на розвиток творчих здібностей спрямована організація та проведення традиційних: виставок дитячих малюнків «Рідне місто моє», «Осінні візерунки», «Зима чарівниця», «Новорічний калейдоскоп», «Сміх-це здоров'я», «Сильні, спритні, дужі», «Реклама — запорука успіху», «Моя вихователька», «Рідну матусю дуже люблю я», «Весна-красна», «Літо, літо, літечко»; звіти гуртків «Веснянковий вернісаж»; академічні, тематичні концерти «Шана освітянам», «Вклонімося доземно», «Зимові візерунки», «Травневі мелодії»; виставки поробок з фанери, природного, бросового матеріалу «Умілі руки»; виставки-продаж солодощів «Солодощі — смак бажання»; державні, календарно-обрядові свята «День Знань», « Осінній ярмарок», «Свято Миколая», « Новий рік», «Різдво» , «Свято книги», «Моя, моя калинова» , «Дружба єднає серця», «А нумо, хлопці», « 8 Березня», «До побачення «Веснянка», «Івана Купала»; автобусні екскурсії «Місто над Пслом», «Природа рідного краю», «Бойова слава Сумщини»; екскурсії до художнього, краєзнавчого музеїв, відвідування театрів міста.

 

 

image08

 

Вагомий внесок в розвиток дитячої творчості у свій час зробила творча лабораторія з розвитку музично-творчих здібностей дітей 5-10 років під керівництвом Н.А.Фоломєєвої викладача кафедри музичного виховання СДПУ ім. А.С. Макаренка Випускники цієї лабораторії продовжують навчатися в школі «ЕКСТРІМ», є учасниками міських, Всеукраїнських пісенник конкурсів « Зоряний шанс», «Боромля».  

Ми пишаємося, що у комплексі «Веснянка» працюють талановиті педагоги, які уміють бачити у дітях неповторну індивідуальність з усім спектром притаманних їм якостей, і на цій основі розробляти стратегію педагогічного впливу. Кожна дитина для них рідна. В своїй діяльності вони показують високий рівень освіченості, бездоганні знання з предметів, що викладають. Вони неодноразово демонстрували свої професійні здібності перед слухачами курсів СІППО, колегами міста, області, країни. Серед них вчитель-логопед Стахова Лариса Львівна, кандидат педагогічних наук; вихователь-методист Юхно Ніна Семенівна, яка понад тридцять років надихає своїм власним прикладом педагогів на професійні творчі здобутки.

Школа славиться своїми учнями і звичайно ж вчителями. КУ Сумський НВК «Веснянка» пишається  досягненнями  педагогів, які працюючи у закладі з дітьми , здобули вчені ступені і викладають у вищих навчальних закладах: Фоломєєва Наталія Аркадіївна, вчитель музики, кандидат педагогічних наук, Стахова Лариса Львівна вчитель-логопед,   кандидат педагогічних наук, Міхеєв Олександр Іванович, інструктор з фізичної культури, кандидат педагогічних наук .

Серед працівників є такі, що працюючи, закінчили магістратуру: Давидова Ірина Олексіївна, вчитель англійської мови Ігнатенко Марія В’ячеславівна, вихователь. Учитель з фізичної культури,  майстер спорту з боротьби самбо, чемпіонка світу 2006 року, бронзова призерка Європи  Коваленко Ірина Миколаївна закінчила аспірантуру .

Середній вік педагогічних працівників – 32 роки. У початковій  школі працюють більш досвідченіші педагоги, у дошкільному підрозділі більшість вихователів – вчорашні випускники  педагогічних вузів. Які ж вони креативні! Влучно про вчителів написала наша випускниця НВК «Веснянка», пізніше випускниця Олександрівської гімназії Євгенія Мелеховець:

 

Вони усе на світі знають.

Цей вірш присвячую я їм –

Отим чаклункам чарівним,

Вони дорогу обирають,

 

Вони – це диво, просто казка.

Нас зігріває їхня ласка.

Хто вони? Ви здогадались?

Мої вчителі – з гордістю признаюсь!

 

НВК « Веснянка» має свій гімн, свій герб, свій прапор та традиції. Це свідчить про надійне і довге життя всієї великої родини, яку на творчому шляху супроводжують Віра, Надія, Любов. «Веснянка» – це дім, де дуже хороше усім.! «Веснянка» – це там де звучить  радісний жвавий голос дітей. «Веснянка» – це дитячий палац з якого діти не хочуть  іти додому.

 

  Директор НВК

«3агальноосвітня школа І ступеня –

дошкільний навчальний заклад № 9 «Веснянка»

Лідія Олексіївна Горденко